lördag 2 augusti 2014

"Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket" av Gunnar Ardelius

Denna bok är en fin kärleksroman som man helt enkelt måste sträckläsa! Det är som att se en film och boken är väldigt välskriven. Boken är upplagd väldigt bra då det endast är ett stycke på varje sida som innehåller några få rader. Varje stycke är från olika stunder med huvudpersonerna tillsammans.

Kortfattat handlar boken om Morris och Betty som blir kära första gången de träffas. De fortsätter att träffas och man får läsa om deras stunder tillsammans från början till slut. Boken innehåller flera olika fina och kloka citat som karaktärerna säger till varandra.

Det som kan vara lite svårt att förstå i boken är vems perspektiv saker är från, Morris eller Bettys. Och vem det är som säger vad. Jag rekommenderar boken för tonåringar och uppåt då man förstår boken bättre när man är lite äldre. Jag ger boken 7 böcker av 10 möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar