onsdag 26 februari 2014

"Nikkis dagbok #1" av Rachel Renée Russell

Nikkis dagbok är en väldigt bra bok enligt mig. Den ger mig inspiration till att skriva i min dagbok och hur jag kan skriva. Boken är upplagd på ett bra sätt. Det är ganska lite text på sidorna, mellanrum där det passar och tecknade bilder.

Nikki går i årskurs åtta och börjar i en ny skola på grund av att hennes pappa fått ett nytt jobb. Hon börjar skolan utan att känna någon, hon är inte populär och vill göra så mycket hon kan för att vara med i CSP "gänget" (cool, söt och populär).
Nikki råkar ut för massa tråkigheter och pinsamma stunder. Nikki berättar om varje lilla detalj i hennes liv.

Har inte så mycket mer att säga, bara läs den! Ger den 7 böcker av 10 möjliga. Den är väldigt bra, inspirerande osv men inte helt min stil. Blir nästan för "lätt" eller vad man ska säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar