fredag 7 december 2012

"Månfågel" av Ingelin Angerborn

Nu har jag läst ut ännu en bok av Ingelin Angerborn! Den är väldigt bra och spännande.
Vendelas bästa vän Minna har flyttat till London så Vendela känner sig väldigt ensam. Hon vill ha någon att prata och vara med så hon skriver ett brev till någon, hon vet inte vem, och lämnar brevet mellan två stenar.
 Så här skriver hon:
Till Dig!
Jag vet inte vem Du är, men jag hoppas att Du finns. Du som kan få mig glad igen. Du som kan få sorgen att försvinna, eller i alla fall göra mindre ont. Jag hoppas att Du finns därute någonstans. Och jag hoppas att Du svarar snart. Jag behöver Dig! 
Vendela Höök (den ensammaste människan på jorden) Smedjegatan 19, Vinninge

Hon får snart tillbaka ett brev som hon inte förväntat sig, men inte nog med det så har den person som skickat brevet en konstig och gammaldags stil och verkar vara 150 år!
Jag tycker att boken är väldigt bra, spännande och snabb att läsa för allt som händer. I boken får man veta ganska mycket om Vendela och hur hon känner sig. 
Jag ger boken 8,5 böcker av 10 möjliga! :)

Kommentera gärna vad ni tycker om boken om ni har läst den! ;)
Please comment what you think about the book if you have read it! ;)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar