söndag 10 mars 2013

"Sandor slash Ida" av Sara Kadefors

Jag har precis läst ut boken om Sandor och Ida. Sandor bor utanför Göteborg. älskar att dansa och har inte många vänner. Ida bor i Stockholm, har många vänner och går ofta på fest. Sandor har sin familj och Ida sin mamma som bara vill ligga i sängen och inte orkar med någonting.

En dag skriver Sandor något på chatten och Ida kontaktar honom. de berättar om allt för varandra och hur  de mår. Ida vill inte ha alla killar och sina vänner hängandes efter sig, hon vill vara meer som Sandor. Sandor vill inte vara den tysta personen utan vänner, han vill vara mer som Ida. Han vill dricka, ha tjej och gå på fester.

Man får följa Sandors och Idas liv i boken. Man får veta hur båda känner sig och hur människor runt om kring dem beter sig. Det jag tycker är lite svårt i boken är när flera personer pratar men det skriver inte vem som säger något. I till exempel ett samtal är det svårt att veta vem som säger de elaka eller snälla sakerna om det inte står.

Jag tycker att boken är ganska bra och den visar mycket hur människor kan ha det hemma eller hur de känner sig även om de får mycket uppmärksamhet och ömhet av andra.
 Jag ger boken 6,5 böcker av 10 möjlig.

Jag ska nu titta på filmen! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar